Son Haberler |

14 Ağustos 2012 Salı

Tahliye kararını öğrenemedi!

Facebookda Paylaş Twitterda Paylaş Google+da Paylaş
Albay Mehmet Haşimoğlu için Kocatepe Camii'nde cenaze töreni düzenlendi.

Ankara Özel Yetkili Cumhuriyet Savcılığı'nın 28 Şubat soruşturması kapsamındaki 3'üncü dalga operasyonu'nda gözaltına alınan ve GATA'da tedavi görürken ölen muvazzaf 52 yaşındaki Topçu Albay Mehmet Haşimoğlu, Kocatepe Camii'nde düzenlenen tören ardından toprağa verilmek üzere memleketi Konya'nın Beyşehir ilçesine gönderildi. Haşimoğlu için geçen 10 Ağustos cuma günü, tedavi gördüğü GATA'dan verilen rapor doğrultusunda tahliye kararı çıktığı, yoğun bakımda olduğu için bu karardan haberinin olmadığı ifade edildi.

Gözaltına alınması ardından Mamak Cezaevi'ne gönderilen ve rahatsızlığı üzerine GATA'da tedavi görürken dün akşam ölen muvazzaf Topçu Albay Mehmet Haşimoğlu için Kocatepe Camii'nde tören düzenlendi. Törene Haşimoğlu'nun eşi Makbule, çocukları 17 yaşındaki Tuğberk, 23 yaşındaki Tuğçe ve aile yakınları ile Haşimoğlu'nun dönem arkadaşları katıldı. Ankara Garnizon Komutanı Korgeneral İhsan Uyar'ında katıldığı törende 50'ye yakın çeşitli rütbeden askerde hazır bulundu. Gazetecilerin sorusu üzerine Haşimoğlu'nun eşi Makbule Haşimoğlu şunları söyledi:

"Devlete sağ sağlim teslim ettim. Burnu bile kanamıyordu. Benim kocam askerdi. Tam askerdi. Ülkesi vatanı için çalışmış, Doğu ve Güneydoğu'da görev yapmış, her zaman Atatürk'ün askeri olmuş, şerefli Türk subayıydı. Benim eşim emekliliğini bile göremedi. Sadece ve tek suçu asker olmaktı. 28 Şubat'ta benim kocamı alıp götürdüler. Sadece suçu orada, o yıllarda binbaşı göreviyle harekat başkanlığında, terörle mücadelede çalışıyordu benim aşkım. Benim aşkım kahramandı. Üzüntüden hasta oldu. Sapa sağlamdı. Psikolojik savaştı bu. Bu psikolojik savaşı kaybetti o. Onun için ailesi, vatanı onuru, gururu herşeyden çok önemliydi. Bunu içine yediremedi. Eşim gerçekten kahraman Türk subayıydı. Ne mutlu bana, ben Mehmet Haşimoğlu eşi olmaktan gurur duyuyorum. Kadir gecesinde, Tuğberk ve Tuğçem ile birlikte asker selamı vererek uğurluyorum. O cennete gitti Kadir gecesinde, Allah herkese nasip etsin. Bunları yapanları ben Allahım'a havale ediyorum. Yüce rabbim büyük. Allahım sana havale ediyorum."

Çocukları Tuğberk ve Tuğçe'nin elini hiç bırakayan Makbule Haşimoğlu, cenaze namazı öncesi eşinin Türk bayrağına sarılı tubutuna sarılarak gözyaşı döktü. "Beni duyuyor musun aşkım. Bizi merak etme, emanetlerin çocuklarına hayatım boyunca sahip çıkacağım. Seni çok özleyeceğiz" diyerek ağlayan Makbule Haşimoğlu'nu yakınları tabut başından çocuklarıyla birlikte güçlükle ayırabildi.

Cenaze namazının kılınmasından sonra top arabasıyla götürülen Haşimoğlu'nun Türk bayrağına sarılı tabutunu ailesi asker selamı vererek uğurladı. Eşi Makbule Haşimoğlu, "Benim eşim şehit oldu" diyerek gözyaşı dökerken ayakta durmakta güçlük çekti. Haşimoğlu'nun cenazesi toprağa verilmek üzere memleketi Konya Beyşehir'e götürüldü.

BATI ÇALIŞMA GRUBU'NDANDI

İç Güvenlik Harekât Daire Başkanı olan emekli Tuğgeneral Kenan Deniz tarafından hazırlanan 45 kişilik Batı Çalışma Grubu giriş kartı personel listesinde yer alan Haşimoğlu, 26 Nisan tarihinde gerçekleştirilen operasyonda gözaltına alınmasının ardından tutuklanmıştı. Geçtiğimiz haziran ayında mide rahatsızlığı nedeniyle ameliyat olan ve temmuz ayının başında da safra kesesi iltihabı nedeniyle GATA'da tedavi görmeye başlayan Haşimoğlu, dün saat 16.00'da öldü.

Haşimoğlu'nun ailesi ve yakınları, geçtiğimiz haziran ayında geçirdiği mide ameliyatından 7 gün sonra tekrrar cezaevine gönderildiğini iddia ederek, bir ay geçmeden bu sefer de cezaevinde enfeksiyon kapan safra kesesinden ameliyat geçirmek zorunda kaldığını söyledi.

Haşimoğlu için geçtiğimiz 10 Ağustos 2012 Cuma günü, tedavi gördüğü GATA'dan verilen rapor doğrultusunda tahliye kararı çıktığı, yoğun bakımda olduğu için bu karardan haberinin olmadığı bildirildi.Haşimoğlu için gelen çelenkler arasında, üzerinde "Cezaevi arkadaşları" yazılı olan dikkati çekti.

Ulusal Gazete

Paylaş:

Yorum Gönder

 
Yukarı Çık
Telif Hakkı © 2014 Ulusal Gazete | Tasarım: OddThemes