Son Haberler |

17 Nisan 2012 Salı

Zenci değil dingil dedim

Facebookda Paylaş Twitterda Paylaş Google+da Paylaş
“Zokora benim kendisine ‘f... shit negro’ (s. pis zenci) dediğimi iddia etti ama bunu asla kabul etmiyorum. “Ben aslında ona ‘F... prick*’ dedim. Bu da Türkçe’deki karşılığı ile ‘dingil’ gibi bir şey oluyor.”

TRABZONSPOR maçında Didier Zokora’ya ırkçı hakarette bulunmakla suçlanan Emre Belözoğlu, iddiaları yalanladı. Önceki gün maçın ardından LİG TV’ye bağlanan Emre, Şansal Büyüka’nın, “Zokora’ya pis zenci dedin mi?” sorusuna, “Söylemiş olabilirim, hatırlamıyorum” yanıtını vermişti. Dün, siyahi takım arkadaşı Joseph Yobo ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Emre, kendini ilginç ifadelerle savundu. Sarı lacivertli futbolcu, “Zokora kendisine ‘F... shit negro’ dediğimi iddia etti ama bunu asla kabul etmiyorum. Ben ona ‘F... prick’ dedim.’ Bu da Türkçe’de ‘dingil’ gibi bir şey. Hatalarım olmuştur ama ben her zaman inançlarımla yaşadım. Asla ırkçı değilim” dedi.


Görüntüleri izleyince söylemediğimi gördüm

EMRE şöyle devam etti: “Arabada giderken Lig TV’ye bağlandım, söylenenleri çok iyi duymuyordum. Bazı şeyleri kabul ettim. Ama bu sabah görüntüleri izlediğimde ortaya çıkan bir gerçek var. Ben böyle bir şey demedim. Ben ona ‘F... prick’ dedim. Bu, İngiltere’de öğrendiğim bir şeydi. Benim kutsallarıma küfretti. Maçta özür dilemişken çıkıp bunları söylemesini anlayamıyorum. Yobo burada, ırkçı olduğum konusunda takım arkadaşlarıma en ufak bir şey hissettirdiysem bunu sizinle paylaşsın.”


Afrikalılar istedi Yobo da katıldı

EMRE basın toplantısına Yobo ile çıktı. Nijeryalı’nın toplantıya katılma kararını takımdaki Afrikalılar Sow ve Dia ile birlikte aldığı öğrenildi.

Irkçıysam Allah kalbimi yerinden çıkarsın

“HİÇ de beklemediğim olaylar yüzünden karşınıza çıkmak zorunda kaldım. Bu iddia karşısında ırkçlılıkla alakalı birkaç şöy söyleyeyim. Birincisi; ırkçılık bizim kültürümüzde, özümüzde olmayan, ailelerimizden görmediğimiz bir duygudur. Irkçılık sosyal değil kişisel bir duygudur. Eğer kalbimde en ufak bir ırkçı duygu varsa Allah bu kalbimi yerinden çıkarsın! Halil’e yaptığım faul sonrası Zokora ile karşılıklı bazı kötü konuşmalarımız oldu. Ama 3-4 dakika sonra karşılıklı özür diledik. Maç bitiminde de birbirimize sarılıp başarılar diledik. Maçtan sonra Zokora’nın açıklamalarını duyduğumda çok üzüldüm ve şaşırdım.”


Türkiye'deki en kariyerli futbolcuyum

F.BAHÇE’nin efsane futbolcusu yorumcu Rıdvan Dilmen’in “Irkçı hakarette bulunduysa çantasını toplasın, gitsin” dediği Emre Belözoğlu, basın toplantısında bu yorumun hatırlatılması üzerine “Türkiye’nin en kariyerli futbolcusu benim” ifadesini kullandı.

Şenol Güneş beni aradı

TRABZONSPOR Teknik Direktörü Şenol Güneş, önceki akşam yaşanan olayın ardından Emre Belözoğlu’nu aradı. Bu görüşmeyi basın toplantısında doğrulayan milli futbolcu, “O da bana bu olayın büyümesinden duyduğu rahatsızlığı iletti. Kendisine de teşekkür ederim” dedi.

Prick ne demek?

EMRE’nin ‘negro’ (zenci) yerine kullandığını iddia ettiği ve Türkçe’ye ‘dingil’ olarak çevirdiği ‘prick’ sözcüğü İngilizce’de ‘diken, iğne’, argoda ise ‘penis’ anlamına geliyor.

twitter yorumları

@hhoperbe Emre “prick” demiş, günahını aldık.

@Kramponnet
Emre Belözoğlu: “Sadece saatler orijinal mi dedim”

@umitarmutlu
Fenerbahçe’nin zencisi Emre Belözoğlu.

@ilgazuygun
Emre Melezoğlu olsaydı ırkçı olmadığına inanabilirdim.

Paylaş:

Yorum Gönder

 
Yukarı Çık
Telif Hakkı © 2014 Ulusal Gazete | Tasarım: OddThemes